Home Sveikata Kaip tinkamai prižiūrėti nervų sistema

Kaip tinkamai prižiūrėti nervų sistema

by Skaitomiausi

Kad jūsų nervų sistema būtų sveika, pradėkite vadovautis šiais patarimais!

Mūsų svetainėje visada galite rasti daugiau įdomios informacijos ir naudingų patarimų.

Mūsų kūnas yra persmelktas nervinių skaidulų tinklo. Jų bendras ilgis siekia apie 1 milijardą metrų: kelias nuo Žemės iki Mėnulio ir atgal. Jie sugeba atsinaujinti (be to nebūtume atsispirę likimo smūgiams).

Tiesa, nervinės skaidulos atkuriamos labai lėtai: apie 1 mm per dieną.

Ant popieriaus lapo užrašykite, kokie yra jūsų gyvenimo interesai: šeima, darbas, hobis (jei yra), mėgstamas šuo ar papūga ir pan. Kuo ilgesnis sąrašas, tuo mažesnė tikimybė, kad jūsų nervų sistema taps lėtinio streso taikiniu: jei vienoje srityje kažkas negerai, kitose visada galite rasti išeitį.

Ir atminkite: stipri šeima, ištikimi draugai yra patikimiausia apsauga nuo nervų sutrikimo, nervų sistemos ligų.

Ką daryti norint išsaugoti nervų sistemą:

Grynas oras

CNS įvertins ilgus pasivaikščiojimus gryname ore. Juk smegenys, užimdamos tik 2% kūno svorio, absorbuoja 18% organizmo gaunamo deguonies – daug daugiau nei kiti organai ir audiniai.

Nervų sistema mėgsta paprastą maistą: rupią duoną, dribsnius, ypač grikius ir avižinius dribsnius, ankštines daržoves, džiovintus kiaulinius grybus. Juose gausu B grupės vitaminų ir nikotino rūgšties, kurios ypač reikalingos tinkamam neuronų funkcionavimui.

Miegoti

Ramus, gilus, netrikdomas miegas yra tai, ko jums reikia norint atkurti sutrupėjusią nervų sistemą.

Miegokite tiek, kiek reikia jūsų kūnui. 8 valandos yra vidurkis. Vienam žmogui atsigauti reikia 6 valandų, kitam – mažiausiai 9 valandos.

Veiklos pasikeitimas

Tas, kuris, kaip sako Majakovskis, „aria“ arba „rašo poeziją“, elgiasi protingai: perėjimas nuo protinio darbo prie fizinio darbo idealiai tinka nervų sistemai.

Judėjimas

Fizinis lavinimas, judėjimas jos labui, nes tolygiai vystosi raumenys, stiprėja raiščiai, griaučių sistema.

Fiziškai treniruotas žmogus yra mažiau linkęs į traumas, kurios yra tokios pavojingos centrinei nervų sistemai.

Be to, kūnas „atsakys“ į sportinę veiklą „raumenų džiaugsmu“ ir endorfinų išsiskyrimu.

Tai natūralus streso malšintuvas, išsiskiriantis iš smegenų ir teigiamai veikiantis autonominę nervų sistemą.

Džiaugsmas

Ar norite turėti sveikus stiprius nervus? Daryk viską, kas tave džiugina, nesvarbu, ar tai būtų pjovimas dėlionės pjūklu, susitikimas su draugu ar baldų pertvarkymas savo bute, ir kitų džiuginimas.

Tai yra ekspertų nuomonė.

Nuo ko apsaugoti nervų sistemą:

Infekcijos

Gripas, ARVI, bet kuri infekcinė liga yra pagrindiniai jo priešai.

Ligos sukeliantys mikroskopiniai diversantai: virusai, bakterijos – sukelia viso organizmo intoksikaciją.

Toksiškos medžiagos „bombarduoja“ autonominės nervų sistemos ląsteles. „Bombardavimo“ rezultatas: galvos skausmas, silpnumas, sąnarių skausmas, stiprus prakaitavimas. Jei užklupote infekciją, skubėkite į nervų sistemos pagalbą – imkitės perimetrinės gynybos.

Suteikite sau visišką ramybę, jokiu būdu nešiokite ligos ant kojų.

Priešingu atveju negalima išvengti nervų sistemos komplikacijų – vegetacinės-kraujagyslinės distonijos, arachnoidito ir kitų.

Ausų, viršutinių žandikaulių sinusų, dantų ligos

Jei neįmanoma netikėtai „užfiksuoti“ nervų sistemos, infekcija aplenkiama. Palaukus, kol žmogus kruopščiai pradės ausų, viršutinių žandikaulių sinusų, dantų ligas, jis prasiskverbia per kraują į smegenų dangalus, sukeldamas pūlingą meningitą.

Aknė

Įprastas spuogas gali sukelti smegenų abscesą – gyvybei pavojingą būklę. Todėl, norėdami neplatinti infekcijos, niekada nespaudykite spuogų ant veido, prižiūrėkite odą.

Vabzdžio įkandimas

Bloga žinia centrinei nervų sistemai iš vabzdžių pasaulio. Erkės yra encefalito viruso nešiotojos, „nukreipiančios“ nervų sistemą. Eidami į mišką apsirenkite taip, kad netaptumėte lengvu kraujo siurbimo grobiu, arba iš anksto apsisaugokite skiepais.

Galvos mėlynė

Smegenis, kaip ir tvirtovę, iš visų pusių saugo kaukolė, kuri sugeba atlaikyti net stiprius smūgius ir sumušimus. Ir vis dėlto nervų sistema nepatvirtins, jei pradėsite ją išbandyti dėl jėgų. Smegenų indai yra gana trapūs ir pirmieji kenčia nuo smegenų sutrenkimo. Traumos vietoje sutrinka kraujo tiekimas, atsiranda kraujosruvos. Pasekmės liūdniausios: paralyžius, psichikos sutrikimai, net mirtis.

Beje, norint patirti smegenų sutrenkimą, visai nereikia kaktomis prasibrauti pro sieną, pakanka nesėkmingai nusileisti ant „penktojo taško“ ir smarkiai sutrinti uodegikaulį. Smūgis keliaus į smegenis per stuburą. O po kelerių metų senas ir laiku neatpažintas smegenų pažeidimas leis pasijusti nepakeliamai galvos skausmu, galvos svaigimu.

Stresas

Likimo smūgiai yra ne mažiau pavojingi ir skausmingi nervų sistemai. Ji negali pakęsti visko. Lėtinio streso būsena tampa neurozių priežastimi.

Saulė

Ir pabandykite išvengti dar vieno tipo smūgių – saulės. Už ilgesnį saulės buvimą nervų sistema turės mokėti ilgai ir sunkiai.

Triukšmas

Didžiųjų miestų gyventojų bėda – per didelis informacijos sukeltas bendravimo stresas. Iš esmės tai trenkia mums į galvą iš televizoriaus ekranų ir nervinasi. Kai kurie žmonės taip įpranta prie įjungto televizoriaus, kad to beveik nepastebi. Tuo tarpu triukšmas, agresyvus, videoekologų, vizualinės aplinkos požiūriu, papildomai apkrauna nervų sistemą.

Ką daryti? Padarykite taisyklę žiūrėti tik tas programas, kurios jus tikrai domina. Ir … nepamirškite išjungti televizoriaus.

You may also like

Leave a Comment